Arkiv för september 21st, 2007

Jag är en åsna!

Jo, det är sant. Inte nog med att jag är envis och tämligen bångstyrig, jag är dessutom officiell åsna. I alla fall om man ska tro GP – Göteborgsposten

alltså, en tidning vilken vi har i vår digra tidningshylla. Dock är det här testet i nätupplagan och jag hittade dit via Humaniorabloggen – Stockholms Stadsbibblablogg. Så här gick det för mig …

”Du är en riktig åsna, envis, grå och pessimistisk. Du kör din egen väg också om den så skulle bära dig rakt ned i eländet – det var väl i så fall bara precis vad man kunde vänta sig vad livet hade i åtanke för dig. Du har inte något särskilt stort självförtroende och håller det på mattan med en egensinnighet som gör det helt omöjligt för dig att ta in några positiva influenser. Att någongång lyfta huvudet från marken och skaka om den aldrig så tufsiga och trista manen skulle inte skada.”

Vet ni vad det värsta är? Det stämmer – nästan. Jag föredrar ofta det egna racet, även om det går åt helv… åt pipan (glömde bort att det här är en jobblogg så jag ska kanske inte svära så jäv… så mycket). Självfötroendet – och självkänslan – är det dock ignet fel på. Jag har nog för mycket sådant, till och med. Åtminstone när det handlar om arbetsuppgifter och kreativitet (vilket förmodligen märks på min privatblogg.

Vilket djur är du?

Nåja, det kanske inte går så mycket att vara en åsna. För, som den gode doktorn säger i ‘the Island of Dr Moreau‘ av H G Wells:

”Are we not men!? No … We are better than men! We are animals!”

– – – – – – – – – –

Plitad av: Joakim, bib.ass (typ dårå)